We wrześniu tego roku marka MK Cafe zapoczątkowała zupełnie nową kategorię kawy nie tylko w Polsce,
ale i na świecie ? kawę specjalnie opracowaną do picia z mlekiem. ?MK Cafe Premium do picia z mlekiem?,
jak sama nazwa wskazuje, jest mieszanką ziaren specjalnie wyselekcjonowanych do picia z dodatkiem
mleka, przygotowaną przez MK Cafe przy współpracy z najlepszymi baristami.
Profesjonalni bariści w dobrych kawiarniach używają innych kaw do przygotowywania klasycznego espresso,
a innych – do przygotowania napojów kawowych z dodatkiem mleka. Dopiero tak profilowane mieszanki
pozwalają wydobyć pełnię smaku każdego rodzaju kawowego napoju. O tym, jak ważne jest dostosowanie
profilu mieszanki kawy do picia z mlekiem, świadczą liczby: ponad 60% kobiet i ponad 40% mężczyzn w
kawiarniach wybiera kawę z mlekiem, czyli tzw. Latte. Teraz polscy konsumenci mogą we własnym domu
stosować jedną z tych podstawowych zasad przestrzeganych przez kawowych mistrzów.
MK Cafe Premium do picia z mlekiem to prawdziwa innowacja i całkowicie nowa kategoria na rynku kawy
mielonej i rozpuszczalnej. Jej pojawienie się jest jednocześnie zupełnie zrozumiałe, biorąc pod uwagę
obecne preferencje kawowe Polaków. Według badań zleconych przez firmę Strauss Cafe Poland, właściciela
marki MK Cafe, aż 65% konsumentów kawy w Polsce dodaje do kawy mleko. Picie kawy z mlekiem deklaruje
aż 47% użytkowników kawy mielonej i 72% konsumentów kawy rozpuszczalnej.
Pijąc kawę polski konsument sięga po mleko, ponieważ woli łagodniejsze, mniej intensywne smaki. Nie chce
jednak rezygnować z przyjemności delektowania się pełnym smakiem kawy. Warunkiem tej doskonałej
harmonii smaku naparu kawowego i mleka jest odpowiednie skomponowanie mieszanki ziaren kawy.
Polacy lubią z mlekiem
We wrześniu tego roku na rynek trafiły kawa mielona MK Cafe Premium do picia z mlekiem w
opakowaniach 225g i 400g oraz kawa rozpuszczalna MK Cafe Premium do picia z mlekiem w opakowaniach
175g oraz 75g. W ten sposób marka MK Cafe tworzy otwiera zupełnie nowy etap na detalicznym rynku kawy
mielonej oraz instant.
Obydwie nowości, zarówno kawa mielona jak i rozpuszczalna, zostały specjalnie opracowane do picia z
dodatkiem mleka i uzyskały znakomite wyniki w testach konsumenckich w porównaniu z innymi kawami
dostępnymi na rynku z segmentu premium.
Dzięki tej nowej kategorii ? kawie do picia z mlekiem ? konsument, podobnie jak profesjonalny barista,
będzie miał możliwość wyboru kawy w zależności od tego, czy preferuje picie kawy czarnej czy białej.
Ten innowacyjny produkt pokazuje z jednej strony jak coraz ciekawszy i coraz bardziej wyrafinowany staje
się nasz rynek, z drugiej, jest odpowiedzią na upodobania kawowe większości Polaków.
Wygląda na to, że polscy konsumenci na nowo odkrywają kawę. Przestaje ona być dla nich tylko
napojem ?na obudzenie?, a od pewnego czasu staje się (a może wraca do swojej dawnej roli) napojem dla
prawdziwych smakoszy.
Dlatego marka MK Cafe wychodzi na przeciw tym oczekiwaniom tworząc kolejne produkty w ścisłej
współpracy z ekspertami. W ten sposób nasz rynek detaliczny wzbogacany jest profesjonalnym
doświadczeniem ekspertów sztuki parzenia i podawania kawy.
Dodatkowe informacje:
Marlena Żukowska RACZKIEWICZ CHENCZKE CONSULTANTS
tel. +48 22 435 11 60, e-mail: [email protected]
Marka MK Cafe od lat zajmuje bardzo mocną pozycję w segmencie kaw mielonych, a zwłaszcza kaw z tzw. segmentu
premium. Od lat współpracuje z czołowymi baristami, w tym z Mistrzem Polski Baristów, Marcinem Rusnarczykiem oraz
Mistrzem Świata Baristów Fritzem Stormem. Z sukcesem wprowadziła do kawiarni i restauracji profesjonalną linię kaw
MK Cafe Espresso Professional. Teraz kolej na dalsze kroki w rozwoju marki, jeszcze większe czerpanie z doświadczeń
profesjonalistów i dzięki temu wyznaczanie nowych kierunków na detalicznym rynku kawy mielonej i rozpuszczalnej.
