Dziecko

Unijni naukowcy zalecają wczesne rozpoczynanie edukacji technicznej

Unijni naukowcy zalecają wczesne rozpoczynanie edukacji technicznej
Włączenie edukacji technicznej do programu nauczania we wczesnym dzieciństwie może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania nauką i techniką zarówno wśród dziewczynek, jak i chłopców –

Włączenie edukacji technicznej do programu nauczania we wczesnym dzieciństwie może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania nauką i techniką zarówno wśród dziewczynek, jak i chłopców – według niedawno opublikowanych wyników badań unijnych.

Badania, których wyniki opisano w czasopiśmie Journal of Technology and Design Education, zostały dofinansowane z unijnego projektu UPDATE (Poznanie edukacji technicznej i zapewnienie rozwojowego podejścia do niej), który uzyskał kwotę około 900.000 EUR z obszaru działań „Nauka i społeczeństwo” Szóstego Programu Ramowego (6PR). W skład zespołu UPDATE wchodzi 16 partnerów z 11 krajów.

Naukowcy sugerują, że poprzez lepsze wykorzystanie kreatywnej zabawy z małymi dziećmi nauczyciele będą w stanie zwiększyć zainteresowanie techniką u obojga płci.

W podsumowaniu autorzy napisali, że poprawa jakości edukacji technicznej oraz rozpoczynanie jej w młodym wieku mogą wspomagać dochodzenie do równouprawnienia w systemach nauczania, jak również w całych społeczeństwach.

Drugi artykuł opublikowany w tym samym czasopiśmie bada role płciowe w systemach oświatowych Finlandii i Niemiec.

W podsumowaniu czytamy, że problem pogłębiany jest przez brak wiary wśród nauczycieli w to, że są w stanie zapewnić nauczanie przedmiotów ścisłych na wysokim poziomie. Autorzy artykułu twierdzą, że jednym z rozwiązań jest włączenie w większym zakresie przedmiotów ścisłych do szkolenia nauczycieli szkół podstawowych.

Ostatnie sondaże na temat postępów w nauce najmłodszych uczniów pokazują, że dziewczynki coraz częściej uzyskują teraz dobre oceny z przedmiotów tradycyjne uznawanych za domenę mężczyzn jak przedmioty ścisłe, technika i matematyka. Niestety nie znajduje to odzwierciedlenia w późniejszym okresie życia w liczbie kobiet zajmujących się zawodowo nauką i techniką. Kariera w tych dziedzinach nadal wydaje się bardziej pociągać mężczyzn niż kobiety.

Zdaniem koordynatora projektu UPDATE, profesor Päivi Fadjukoff z Uniwersytetu Jyväskylä w Finlandii, projekt dąży do przezwyciężenia tradycyjnych barier płciowych w dziedzinie nauki i techniki poprzez odkrywanie efektywniejszych metod nauczania przedmiotów ścisłych.

A to już wiesz?  Balsamy do ciała

Więcej informacji:

Uniwersytet Jyväskylä:
https://www.jyu.fi/en

International Journal of Technology and Design Education:
http://www.springer.com/education/journal/10798

UPDATE:
http://update.jyu.fi/index.php/Main_Page

Nauka i społeczeństwo 6PR
http://cordis.europa.eu/science-society/

Teksty pokrewne: 30210, 30999, 31181

Kategoria: Wyniki projektów
Źródło danych: Akademia Fińska; International Journal of Technology and Design Education
Referencje dokumentu: Rasinen, A. et al (2009). DOI: 10.1007/s10798-009-9097-5. Turja, L. et al (2009). DOI: 10.1007/s10798-009-9093-9. Obydwa w Journal of Technology and Design Education.
Indeks tematyczny: Koordynacja, wspólpraca; Edukacja, szkolenie; Zatrudnienie; Informacje, media; Badania Naukowe; Aspekty spoleczne

RCN: 31488

http://cordis.europa.eu/fetch?CALLER=PL_NEWS&ACTION=D&DOC=17&CAT=NEWS&QUERY=01256aef4dbe:49c2:5bbf15b8&RCN=31488

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy